Nytt

Klimaomstillingsutvalget: færre nye lisenser, vurder klimarisiko, gjør petroleumsskatt nøytral og omstill oljenæringen

Njord A. Foto Tom Jervis via Wikimedia. Lisens CC by 2.0.jpg

Njord A. Foto Tom Jervis via Wikimedia. Lisens CC by 2.0.jpg

Njord A, Foto: Tom Jervis wikimedia_CC cy 2.0* Innstillingen fra Klimaomstillingsutvalget går inn for en strammere oljepolitikk. Utvalget har vært bredt sammensatt av tidligere og nåværende politikere, næringslivsfolk og akademikere. Anbefalingene kan oppsummeres i fire punkter: Begrens tildeling av nye

Teknologisk institutt i postboks på Hamar: tilbyr vitenskapelige diplomer mot betaling

Azab Alaziz, fra egen linkedinkonto

Azab Alaziz, fra egen linkedinkonto

Fra en postboks på Hamar tilbyr Oslo Institute for Science and Technology diplomer eller sertifikater som «norsk ekspert» godkjent av norske myndigheter. Bak det såkalte instituttet står offisielt en businessmann, forfatter og vitenskapsmann ved navn Azab Alaziz-Alhashemi. Han skal være «ekspert fra flere arabiske og europeiske universiteter og institutter innen internasjonal volgiftsrett».

Teknologisk institutt i postboks på Hamar: Tilbyr vitenskapelige diplomer mot betaling

azabalaziz-linkedinkonto.jpg

Azab Alaziz-Alhashemi, fra egen LinkedIn-konto* Fra en postboks på Hamar tilbyr Oslo Institute for Science and Technology diplomer eller sertifikater som «norsk ekspert» godkjent av norske myndigheter. Bak det såkalte instituttet står offisielt en businessmann, forfatter og vitenskapsmann ved navn

Lærerutdanningen: – Hva er profesjonsrelevant forskning?

//creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/

male-teacher-cartoon

Selv om alle er enige om å utvikle en kvalitetssikret, forskningsbasert og framtidsrettet lærerutdanning, har likevel kampene rast i årevis om hvordan utdanningen skal bygges opp og hva den skal inneholde. Dette skriver Line Sjøtun Helganger på Khrono. Særlig har diskusjonen dreid seg om hva som egentlig menes med profesjonsrelevant forskning, som er en viktig del av særlig det nye 5. året, som fører fram til mastergrad.