Spesialnummer i Policy Futures in Education

Policy Futures in Education, col2-3-cover

Policy Futures in Education, col2-3-cover

Policy Futures in Education, col2-3-cover*Policy Futures in Education har nylig gitt ut spesialnummeret «The Glocal Teacher» med artikler av forskere på Senter for utdanningsforskning (SUF) og East China Normal University (ECNU). Professor Tom Are Trippestad (SUF) og professor Zhongjing Huang

Eksperter: jobbene kan forsvinne for godt

UBC Library Communications, https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/ – no changes made

Den teknologiske jobb-revolusjonen vi er inne i er tema på det økonomiske toppmøtet i Davos. Flere eksperter Aftenposten har spurt, er redde for at jobbene denne gangen kan forsvinne for godt. Niall Ferguson, professor i økonomisk historie ved Harvard, ser

Vitenskap blir pseudovitenskap?

Poppers metode utfordres. – Vitenskapen har nå nådd så langt at den utfordrer de fysiske muligheter for observasjon og testing. Kvantefysikkens og kosmologiens hypoteser har rett og slett begynt å strekke seg utenfor forskernes rekkevidde, skriver professor Solve Sæbø i