40 internasjonale klesmerker er blitt rangert etter åpenhet etter fem kriterier. De to som kom best ut var H&M, Levis og Zara. Nederst kommer kjente merker som Chanel, LVMH og Michael Kors. Klesmerkene rangeres etter fem kriterier: politikk og forpliktelse, sporbarhet, kontroll og utbedring, engasjement og samarbeid, og ledelse. Rapporten Fashion Tranparency Index er utarbeidet av Fashion Revolution og Ethical Consumer.
Sporbarhet dreier seg blant annet om klesmerkene offentliggjør hvilke fabrikker som produserer klærne. Mogens Werge er kommunikasjonssjef i Bestseller, som ikke offentliggjør fabrikklister. Han mener at åpne fabrikklister ikke gjør noen forskjell verken for forbrukerne eller tekstilarbeiderne, og at personer uten kjennskap til forholdene i tekstilindustrien ikke vil forstå situasjonen i fabrikkene. Ifølge Werge har Bestseller 6-7 godt utdannete personer som kontrollerer forholdene ved fabrikkene i Bangladesh.
Inger-Mette Stenseth i Fashion Revolution i Norge mener Bestsellers holdninger er gammeldagse, og at de klesmerkene som gir ut informasjon er fremtidens vinnere.