Forside » Publikasjoner » Artikler, avhandlinger » Tom Skauge: Teknologiledelse – mer enn en akademisk merkevare?

Tom Skauge: Teknologiledelse – mer enn en akademisk merkevare?

Tom Skauge: Teknologiledelse – mer enn en akademisk merkevare? (2014) Gjallerhorn 19, Risskov.
Skauge, som er førsteamanuensis ved Høgskolen i Bergen og Universitetet i Oslo, tar i siste nummer av Gjallerhorn innholdet i begrepet ‘Teknologiledelse‘ opp til drøfting. Han viser til at begrepet er blitt en merkelapp som brukes på både fakulteter, institutter og studier. Selv om begrepet gir umiddelbar mening, er det relativt ubestemt hvilke symbolske verdier og faktisk faglig innhold som er knyttet til begrepet. I artikkelen ‘Teknologiledelse – mer enn en akademisk merkevare?‘ forsøker han å gi begrepet et mer eksakt innhold.

Artikkelen kan leses i Gjallerhorn (pdf)

Sist oppdatert:

Det er stengt for kommentarer.